• Fråga FemtioFemPlus

  • Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.
Välkommen att kontakta oss!
0200-112 555

Telefontid kl. 08:00 - 15:00. Lunchstängt kl. 12:00 - 13:00.
Vi svarar alltid på mejl inom 24 timmar på vardagar.

Logotyp B2C med tagline_
Logotyp B2C med tagline_

Just nu 50% rabatt på första städtillfället för kunder i

  • Bli kontaktad!

  • Genom att gå vidare accepterar du vår integritets- och webbplatspolicy.

Just nu får du som ny kund halva priset på första städtillfället om du beställer löpande hemstädning. Erbjudandet gäller om du beställer inom 24 timmar och under förutsättning att du beställer minst fyra timmars städning. Ingen bindningstid, utan du som kund kan när som helst avsluta tjänsten.

  • Bli kontaktad!

  • Genom att gå vidare accepterar du vår integritets- och webbplatspolicy.

Detta är FemtioFemPlus...

Visste du att… 90% av våra kunder tycker vi gör ett utmärkt jobb hos dem enligt en undersökning i mars 2021. Vi får i snitt 4.3 av 5 poäng av nöjda kunder!

omdöme om femtiofemplus - fem stjärnor

Vanliga frågor om hemstädning

Hemstädning

  • Vilka är FemtioFemPlus?

    FemtioFemPlus startades 2009 och erbjuder hushållsnära tjänster samt företagstjänster. Våra medarbetare är ofta seniorer vilket ger trygghet och erfarenhet. Vi finns på ca 50 orter runt om i Sverige samt startar även upp i Finland. Huvudkontoret ligger i Helsingborg dit man kan vända sig vid frågor om företaget.  Ibland kallas FemtioFemPlus för en städfirma men vi jobbar med mycket mer än städning vilket du kan läsa mer om på vår hemsida.

  • Vad är hemstäd?

    Hemstäd betyder att en medarbetare från FemtioFemPlus kommer hem till ditt hem och städar. Man kan även kalla hemstäd för hemstädning, städning hemma eller kanske bara städning.

  • Vad ingår i en hemstädning?

    Här nedan finner du det som vanligtvis ingår vid en hemstädning och som vi utgår från för att fånga din förväntan -  vi anpassar gärna innehållet i listan nedan utifrån dina önskemål.
    Alla rum:
    • Dammsugning golv och mattor (vi lyfter ej på stora mattor)
    • Dammtorkning av fria ytor, dvs vi torkar runt om föremål
    • Moppning av samtliga golv
    • Putsning av speglar
    • Torka golvlister
    • Torka fönsterbrädor och dörrkarmar
    Kök:
    • Micro invändigt och utvändigt
    • Rengöring av disk- och köksbänk, spis och kakel
    • Sopskåp (ej soppåse)
    • Torkning av köksluckor och lådor utvändigt
    • Torkning av vitvaror och fläkt utvändigt
    Badrum & toalett:
    • Rengöring av badkar/dusch/toalett och stänkytor kakel
    • Rengöring av kran och handfat
    • Rengöring av vitvaror utvändigt
    • Torkning av badrumsskåp utvändigt och spegel
    • Torkning av kakel vid handfat

  • Hur ofta behöver man hemstäd?

    Detta kan vara en gång per vecka eller på de tider du själv anser det behövs städas hemma. Har man regelbunden städning hemma har man en bra grund för både hygien och ordning hemma.

  • Måste jag betala extra för material och utrustning varje gång?

    I de flesta fall nej. Medarbetaren använder oftast det material och utrustning som du själv har hemma. Vi tror att du vet vad som är bäst för ditt hem! I vissa fall vill våra kunder att vi ordnar allt så de slipper köpa in material och utrustning själva. I de fallen får kunden och lokalkontoret komma överens om upplägg och priser. Vi är väldigt flexibla och vill göra det bästa utifrån kundens önskemål!

  • Har era medarbetare kollektivavtal?

    Ja. Vi värdesätter våra medarbetare och givetvis är vi anslutna till kollektivavtal vilket garanterar en bra lön och villkor för arbetet de utför åt dig som slutkund.

  • Vad tycker andra kunder om er?

    Vi får varje vecka in fler och fler omdömen om våra tjänster som du enkelt finner på vår partner Trustpilots omdömessida här: https://se.trustpilot.com/review/femtiofem.se Om du redan anlitat oss får du gärna skicka in ditt omdöme också! Annars är du välkommen dela med dig efter vårt första uppdrag hos dig!

  • Är hemstäd RUT-berättigat?

    Ja! Hemstädning ger 50% RUT-avdrag. Vi sköter det administrativa och drar av 50% direkt på fakturan.

  • Är jag bunden i flera månader om jag tar kontakt angående hemstäd?

    Nej! Du binder dig inte till något köp om du tar kontakt med oss och vill få mer information eller dylikt! Om du väljer oss för din hemstädning är vår affärsidé att inte  låsa upp dig som kund i långa avtal. För privatkunder är vi mycket ödmjuka och hoppas att vår goda service är det som du som kund uppskattar och vill fortsätta med. Vi önskar att i god tid få reda på eventuella förändringar som kan uppstå om du t.ex har regelbunden städning då vi också är måna om våra medarbetares arbetsmiljö och planering för deras uppdrag. Så skulle du vilja ändra något i ett stående uppdrag ta kontakt med ditt lokalkontor så löser det sig!

  • Hur fungerar det nu i Coronatider med hemstäd? Vågar jag släppa in någon i mitt hem?

    Vi håller oss till de allmänna rekommendationerna och reglerna. Vi har dock märkt att det går utmärkt att även i dessa tider hjälpa människor med hemstäd. Vill du t.ex ta en promenad eller lämna hemmet/befinna dig i ett separat rum  under tiden vi städar går det utmärkt. Vi har tillgång till skyddsutrustning och lyssnar gärna på dina tankar. Tillsammans kan vi komma fram till en lösning där vi tar bort risken för en eventuell smittspridning. Givetvis kommer ingen medarbetare hem till dig om de eller du  uppvisar symptom eller på annat sätt känner sig nedsatt i sitt allmäntillstånd som kan härröra till ev. smitta, om så är fallet så kontaktar du ditt lokalkontor och bokar om tiden så ses vi lite senare!

  • Måste man vara 55+ för att få hemstäd?

    Nej, det finns många som tror att vi endast jobbar åt 55+ åldersgruppen vilket man kanske kan tro. Men som tur är kommer vi gärna hem till dem som är yngre också. Vi har många barnfamiljer där vi städar veckovis vilket underlättar vardagspusslet för föräldrarna. Kort sagt - vi hjälper alla som behöver hemstäd.

  • Vad kostar en hemstädning?

    Detta är en återkommande fråga som ofta ger ett varierande svar. Det beror mycket på hur stor yta som skall städas samt hur ofta man vill ha hemstäd. Då vi har lokalkontor på över 50 orter runt om i hela Sverige kan vi inte säga något exakt timpris eller fastpris då lokala avvikelser och kampanjer kan förekomma. Du får enklast reda på aktuellt pris genom att ta kontakt med det lokalkontor som ligger närmast din ort!

  • Finns det några tjänstevillkor?

    Avbokning av inplanerade/bokade uppdrag meddelas senast 48 timmar innan uppdragets utförande. Vid utebliven/senare avbokning faktureras inplanerade/bokade uppdrag.

  • Hur betalar man för hemstäd?

    Vi fakturerar en gång i månaden (20 dagars betalningstid), vilket innebär att ni får en samlingsfaktura på månadens totala arbete även om ni har hjälp flera gånger under månaden. Eventuellt RUT-avdrag gör vi direkt på er faktura. Mer information  finns på Skatteverkets hemsida.

  • Har ni några försäkringar?

    Om olyckan skulle vara framme så har vi försäkringar som täcker både sak och person upp till 10 miljoner kronor. Då lokala avvikelser kan förekomma så ber vi dig att ta kontakt med ditt lokalkontor för mer information.

  • Jag har aldrig beställt hemstäd - hur gör man det?

    Detta är en återkommande fråga våra lokalkontor får svara på varje vecka. I korta drag börjar det med att du tar kontakt med ett lokalkontor nära dig. Via vårt enkla snabbformulär här på sidan kan du skriva in dina kontaktuppgifter och skicka in, sedan kommer vi ta kontakt med dig och fråga lite allmänna frågor om hur stort ditt utrymme är, vilken typ av städning du vill ha, hur ofta vi skall komma och några fler praktiska frågor. Du och ditt lokalkontor kommer fram till en lösning så du får hemstäd. Ta kontakt med oss nu!

  • Ta kontakt med ditt lokalkontor i för att ta del av erbjudandet nu direkt!

    • Bli kontaktad!

    • Genom att gå vidare accepterar du vår integritets- och webbplatspolicy.