• Kontakta FemtioFemPlus Helsingborg

    Hej! Fyll i dina kontaktuppgifter och skicka in så återkommer vi inom kort.
  • Genom att gå vidare accepterar du vår integritets- och webbplatspolicy.

Hemtjänst i Helsingborg

Har du blivit beviljad hjälp av kommunen? Då vi är leverantörer åt Helsingborgs kommun, genom Lagen Om Valfrihet, så kan du även få vår hjälp den vägen. Precis som när ni köper våra tjänster privat, så är det samma person som kommer hem till er varje gång.

För att ansöka och få ytterligare information om hemservice är du välkommen att ringa Helsingborg kontaktcenter på telefon 042-10 50 00.

Om du vill byta utförare ringer du till Beställnings- och avgiftskansliet på telefon 042-10 77 39.

Kontakta din biståndshandläggare för att göra ditt val idag!

Du som är född dag 1-15: Ring biståndshandläggarteam 1 på telefon 042-10 30 00.
Du som är född dag 16-31: Ring biståndshandläggarteam 2 på telefon 042-10 30 80.

Mer information om hemtjänst finns på Helsingborgs kommuns webbplats.

Våra seniora vardagshjältar – en trygghet du kan lita på!

För att skapa trygghet och erbjuda dig en individanpassad hemtjänst tillgodoser vi att du får samma medarbetare varje gång. Det innebär att du, tillsammans med vår medarbetare, utformar hemtjänsten (städning, tvätt, inköp) utifrån biståndsbeslutet. Tillsammans planerar vi hur tiden ska fördelas utifrån dina behov och önskemål, genom dialog kan justeringar göras fortlöpande. Utöver tryggheten blir hemtjänsten en social relation som sätter guldkant på vardagen. För våra medarbetare innebär det genuin glädje och stolthet och det är med engagemang de tar sig an rollen att få vara vardagshjälte i din vardag!

Såhär beskriver en av våra medarbetare det: ”Jag tycker om att återkommande gå till samma kunder. Det gör mitt arbete enklare eftersom jag vet hur varje kund vill ha det men framförallt skapar det en trygghet både för kunden och för mig själv”

Justus Winbladh, områdeschef på FemtioFemPlus i Helsingborg uttrycker det såhär: ”För oss är det viktigt att tillgodose dig som brukare av hemtjänst, med samma medarbetare varje gång. Den kontinuiteten innebär goda, trygga och trevliga relationer, tjänsten blir kundanpassad och med tiden blir den dessutom mer tids- och kostnadseffektiv för dig”.

Justus berättar vidare om vikten av denna kontinuitet och hur det skapar värde för dig som brukare av hemtjänst: ”För oss är det en självklarhet att du som brukare av hemtjänst får samma medarbetare som hjälper dig varje gång. Det handlar inte bara om att det ska bli tryggt och effektivt för dig utan även om att du ska få ta del av de kärnvärden som vi förmedlar: Trygghet, gemenskap och inte minst glädje. Som anhörig är det dessutom ovärderligt att få en fast kontaktperson att höra av sig till vid frågor eller funderingar”.

  • Vill du veta mer?

    Ange ditt telefonnummer eller e-post nedan så kontaktar vi dig snart! Inget köpkrav!
  • Genom att gå vidare accepterar du vår integritets- och webbplatspolicy.



Innehållet på sidan senast granskat 2022-01-01 av Justus och Sebastian.

Bli medarbetare

  • När du skickar in formuläret godkänner du att din information hanteras i enlighet med FemtioFemPlus integritetspolicy.
  • Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.